2014. május 11., vasárnap

# hogyan is kezdődött?

Nehezemre esne megmondani, hogy Kimnek pontosan mivel sikerült rávennie engem arra, hogy bepakoljak, és elinduljak erre az útra, amit ő, nagy unalmában talált ki, gondolván, itt az ideje, hogy engem "elszakítson" a gép elől - nem mintha ott tölteném az életemet, csak szeretek tisztában lenni azzal, hogy mit csinálnak akkor a sztárok, amikor én nagyban kockulok (ez csak egy átlagos tinédzser gondolat, nem?).
Szóval, amikor SMS-em jött Kimtől, eszembe se jutott, hogy mire készül.
Tali a kávézóban? :)
Megyek ;)
Tehát, amikor beállítottam a kávézóba, és megláttam, amint Kim ott ül, még pár osztálytársunk kíséretében lefagytam az ajtóban. Aztán, ez csak fokozódott, amikor észrevettem, hogy a volt barátom, Jim ott ül, és nagyban elmélyed a Kimmel folytatott beszélgetésben.
- Itt meg... mi a jó, büdös franc történik? - káromkodtam el magamat, miközben odavonszoltam magamat az asztalhoz.
- Ja, semmi - legyintett Kim, amikor meglátta az arckifejezésemet. - Gyere, ülj le!
- Ooookéééé... - motyogtam, majd levágtam magamat Tara mellé. Őszintén szólva, kedveltem a csajt, habár egy kicsit túl boldog volt mindig, de jóféle boldog, az, amitől neked is mosolyognod kell. - Szóval, miért vagyunk itt?
- Na - hajolt előre Kim, az állítólagos legjobb barátnőm, aki volt olyan kedves, hogy idecsődítette az osztály fura alakjait, és a volt fiúmat -, az a faaantasztikuuss ötletem támadt, hogy mi lenne, ha elmennénk kirándulni?
Mindannyian halkan susogni kezdtek a mellettük lévőnek, Tara és én viszont csak összenéztünk. Ő bátorítóan rám mosolygott, látszólag örült ennek az utolsó kis kiruccanásnak, meg nem is, én viszont inkább fáradt szemekkel néztem rá; nem az volt az első alkalom, hogy Kim előáll egy hasonlóan faaantasztikuuss ötlettel.
- Kirándulni? - kérdezte valaki mellőlem. - Ezt hogy érted?
- Hát, elmenni a tópartra, megszállni egy kisebb faházban, és bulizni - mutogatott Kim lelkesen. Engem annyira lehangolt az egész, nem is értettem, hogy ezt az egészet miért akarja.
- Ebben mi lenne a jó? - tette fel a kérdést John, és mintha csak magamat hallottam volna.
- Hát, hogy most utoljára lennénk így együtt, nyáron - válaszolt Kim. Láttam rajta, hogy egyre idegesebb; arra számított, hogy mindenki támogatni fogja az ötletét. - Benne vagytok?
- Várj! - tette fel a kezét Lenny. - És hát, mindenki jönne? - nézett körbe.
Páran bólogattak, de a legtöbben (köztük én is) elhúztuk a szánkat az ötletre, hogy mindannyian menjünk.
- Most miért? - háborodott fel Lenny. - Gondolom nem mennénk sehová, csak ott lennénk, és szórakoznánk, nem?
- Hát... végül is, de - bólintott Kim. Szégyellősen elmosolyodott. - Benne vagytok? - tette fel újra a kérdést.
Végignéztem az embereken.
Dorothie, a kicsit visszahúzódó, mégis nagy társasági életet elő lány, bólogatott, és összemosolygott az előtte ülő Tommal, és a mellettem ülő Tarával, akit nem annyira izgatott az egész, de látva a barátnője örömét, ő is elmosolyodott. Tara elfordult, és ránézett a vele szemben ülő két lányra - Melodie-ra és Nanára. Melodie vigyorgott, iszonyúan tetszett neki az ötlet. A melle lévő Nana viszont reménytelenül rázta a fejét (valószínűleg azért, mert tudta, hogy akkor programja van). Zoa vonakodva biccentett, Cheril pedig elmosolyodott és kacsintott egyet Kimre. Kimnek felragyogott az arca; a jelenlévő lányok közül öten biztosan ott lesznek.
Lenny önfeledten mosolygott. Jerry megvonta a vállát. Thomas rávigyorgott Jerry-re, ami rossz érzéseket keltett bennem. John rápillantott valakire a lányok sorából, majd hanyagul biccentett. A tekintetünk egy pillanatra találkozott. Jim lelkesen bólogatott. Cristopher elmosolyodott. Peter vigyorogva rázni kezdte a fejét, majd amikor meglátta, hogy a mellette ülő Adam bólogat, szomorúan lehorgasztotta a fejét.
A többi évfolyamba járó (akiket nem ismertem) vagy bólintott, vagy rázta a fejét.
- Em? - nézett rám Kim reményteljesen.
A többiek már belekezdtek a részletek megbeszélésébe, egyedül Kim várt az én válaszomra.
- Rendben - vontam meg a vállamat.
Kim elmosolyodott. - Oké, emberek, akkor Facebook-on megírom a részleteket, egy csopiban, csak az lépjem be, aki tényleg tud jönni, rendben?
Bólintottunk.
Aztán mindenki felállt, és szétszéledt.
Én pedig ott maradtam még egy kicsit Kimmel, hogy beszéljünk.
- És mi a terved, mit fogunk csinálni?
- Hát, odamegyünk aztán jól érezzük magunkat.
- Már bocs, de nem bánhatsz egy csapat tizenkettedikessel úgy, mintha ovisok lennének a szabad délutánon.
- Jó - helyeselt -, de akkor is, mit csinálnánk ott?
- Passz, a te ötleted.
- Tábortűz?
- Például - bólintottam.
- Közös éneklés?
- Aham.
- Vízbeugrálás?
- Igen, igen, találj ki még ilyen beteg dolgokat, oszd meg Facebook-on, és hidd el, azok is ott lesznek, akik rázták a fejüket - simítottam végig a vállán.
- Köszi! - ujjongott, majd felugrott és kirohant a kávézóból.
Én még ültem ott pár percig, majd felálltam, és elindultam az ajtó felé.
- Emmerson? - szólt nekem valaki. Hátrafordultam. Thomas mosolygott rám.
- Szia, Tom. Hogy vagy? - kérdeztem.
- Köszi jól... - bólintott.
- Azt hittem, már mindenki elment - néztem körbe a kávézóban.
- Ja, igen, csak beugrottam egy barátomhoz... - magyarázta. - Te jössz?
- Már, mint hova? - kérdeztem vissza. - Csak, mert én nem ismerem a barátodat..., de ha gondolod - nevettem.
- Ja, nem - rázta a fejét hevesen. - Úgy értem erre a kis kiruccanásra... tudod, a partra.
- Ó, hát persze, Kim miatt mennem kell - mutattam az ajtó felé, ahol pár perccel korábban Kim távozott.
Tom rám mosolygott. Ez egy pillanatra az eszembe juttatta azt az érzést, amit akkor éreztem, amikor Jerry-re mosolygott. Elhessegettem ezt a gondolatot, mert Tom nem volt rossz ember, nem is értettem, hogy miért éreztem azt korábban.
- Akkor jó - bólintott. - Majd még beszélünk - intett. - Szia, Emmerson!
- Szia Tom! - köszöntem el tőle, ő pedig sebesen elviharzott mellettem.
Utánanéztem, és láttam, hogy az ajtóból valaki végig figyelt minket. Kirázott a hideg. John volt az. Most is tele volt fekete cuccokkal, a kapucniját szorosan a fejére húzta. Tom rá se nézett, úgy ment el mellette, és amikor Johnnal találkozott a pillantásunk, elfordult, és elindult jobbra (Tommal ellentétes irányba, pedig tudtam, hogy arra lakik amerre ő is).
Értetlenül néztem pár pillanatig, majd én is elindultam haza, hogy belépjek a Kim által készített Facebook csoportba, és minden egyes részletet megtudjak a faaantasztikuuss kirándulásunkról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése